Grupa Onet ? RASP wg najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius, jest niezmiennie najsilniejszym medium online w Polsce
Onet w marcu był najchętniej wybieranym serwisem w kategorii Informacje, utrzymując przy tym pozycję lidera w większości kategorii tematycznych oraz osiągając rekordową liczbę użytkowników strony głównej. Grupa Onet – RASP notuje kolejny wzrost unikalnych użytkowników mobilnych oraz zasięgu wideo.
Serwisy Grupy Onet – RASP odwiedziło w marcu 15,1 mln użytkowników, co oznacza 70,1% zasięgu oraz przewagę 2,9% względem Grupy WP, która mimo połączenia się z Grupą o2.pl wciąż zajmuje drugą pozycję w rankingu.
Gratuluje wszystkim naszym zespołom osiągnięcia po raz kolejny znakomitych wyników! Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspanialej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę ? podkreśla Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl. Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy sie na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół – nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaufanie jakim niezmiennie nas obdarzają przez ostatnich kilkanaście lat. Zrozumienie potrzeb użytkowników oraz konsekwentna realizacja strategii jak widać procentuje – dodaje Bednarski.
Sama domena Onet.pl zyskała w marcu 2,2% użytkowników w porównaniu do wyników lutowych i 9,4% względem marca ubiegłego roku. Strona główna Onet.pl odnotowuje również rekordowy wynik ? w marcu odwiedziło ją 9,4 miliona polskich internautów co oznacza wzrost w stosunku do lutego o 4,7% i uzyskanie przewagi nad stroną główną wp.pl do ponad 1 miliona użytkowników.
Strona główna Onet.pl jest także zwycięzcą rankingu pod względem dokonywanych odsłon. Jej użytkownicy łącznie dokonali ich w marcu 2014 roku 647 milionów, o 165 milionów więcej od użytkowników strony głównej wp.pl.
W marcu Grupa Onet – RASP utrzymała pozycję lidera wśród kategorii tematycznych: Biznes, Nowe Technologie, Turystyka, Kultura i Rozrywka (tuż po Youtube) i była najchętniej wybieranym medium online w kategorii Informacje potwierdzając swoją pozycję w rankingu serwisów informacyjnych.
Onet to najświeższe newsy i rzetelne źródło wiadomości. To właśnie u Nas użytkownicy szukają aktualnych i potwierdzonych newsów z Polski i całego świata ? podkreśla Marzena Suchan, Redaktor Naczelna Serwisów Informacyjnych w Grupie Onet.pl. Cieszy nas, że udało nam się osiągnąć rewelacyjną pozycję w segmencie Informacji, a także utrzymać silne zainteresowanie internautów. Stawiamy w dalszym ciągu na rozwój jakościowego dziennikarstwa, które jest doceniane przez użytkowników ? mówi Suchan.
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
Nazwa | Użytkownicy (real users) | Odsłony krajowe ogółem | Zasięg |
Grupa Onet – RASP – Informacje i publicystyka | 8 447 687 | 394 229 021 | 39,18% |
Grupa Polskapresse – Media Regionalne – Informacje i publicystyka | 7 304 357 | 173 324 751 | 33,88% |
Grupa Wirtualna Polska – Informacje i publicystyka | 7 176 237 | 265 458 325 | 33,28% |
BIZNES, PRAWO, FINANSE
Nazwa | Użytkownicy (real users) | Odsłony krajowe ogółem | Zasięg | |
Grupa Onet – RASP – Biznes, finanse, prawo | 4 872 756 | 86 182 490 | 22,60% | |
Grupa Wirtualna Polska – Biznes, finanse, prawo | 4 106 342 | 61 935 846 | 19,05% | |
Grupa Money.pl – Biznes, finanse, prawo | 3 725 443 | 35 184 674 | 17,28% |
KULTURA I ROZRYWKA
Nazwa | Użytkownicy (real users) | Odsłony krajowe ogółem | Zasięg |
youtube.com | 15 502 467 | – | 71,90% |
Grupa Onet – RASP – Kultura i rozrywka | 8 484 718 | 190 979 541 | 39,35% |
Grupa Wirtualna Polska – Kultura i rozrywka | 7 905 276 | 364 502 708 | 36,67% |
SPORT
Nazwa | Użytkownicy (real users) | Odsłony krajowe ogółem | Zasięg |
Grupa Onet – RASP – Sport | 5 333 302 | 202 510 546 | 24,74% |
Grupa Wirtualna Polska – Sport | 4 617 417 | 135 525 765 | 21,42% |
Grupa Gazeta.pl – Sport | 2 390 307 | 75 666 429 | 11,09% |
TURYSTYKA
Nazwa | Użytkownicy (real users) | Odsłony krajowe ogółem | Zasięg |
Grupa Onet – RASP – Turystyka | 2 271 253 | 30 997 234 | 10,53% |
Grupa Wirtualna Polska – Turystyka | 1 850 497 | 26 132 638 | 8,58% |
rozklad-pkp.pl | 1 540 680 | 28 305 921 | 7,15% |
NOWE TECHNOLOGIE
Nazwa | Użytkownicy (real users) | Odsłony krajowe ogółem | Zasięg |
Grupa Onet – RASP – Nowe technologie | 6 240 036 | 55 040 899 | 28,94% |
dobreprogramy.pl | 4 221 347 | 21 256 418 | 19,58% |
Grupa Wirtualna Polska – Nowe technologie | 3 037 534 | 21 232 158 | 14,09% |
Grupa Onet – RASP odnotowała w marcu rekordowe wyniki w liczbie cookies mobilnych ? 8,3 mln, podczas gdy najbliższy konkurent Grupa WP, mimo połączenia z Grupą o2.pl, osiągnął wynik słabszy o 400 tys. Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzili na stronach Grupy Onet ? RASP 7,4 mln godzin.
Marzec to kolejny pomyślny miesiąc dla wyników w kategorii wideo – 45,6 mln odtworzeń oraz rekordowy pod względem zasięgu wideo – 4,7 mln użytkowników, dzięki czemu umacnia Grupę Onet-RASP na pozycji lidera.
Onet jest także liderem pod względem liczby użytkowników w krótkich kategoriach streamowych wideo: Informacje (i wszystkich jej podkategoriach ? w tym Biznesie), Rozrywka, Sport, Film, Styl życia.
Dane z wyników badania Megapanel PBI/Gemius, marzec 2014 r.; marzec 2013r. ? marzec 2014r.
dostarczył: infoWire.pl