gsm Wiadomości branżowe

4 grzechy główne administratora na Facebooku

Zarządzanie fanpagem na Facebooku to pozornie prosta, nieskomplikowana czynność. Tak może się wydawać z zewnątrz. Jednak administrowanie tym kanałem komunikacji rządzi się określonymi regułami, z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę. Jakie są najczęściej popełniane błędy content managera?1. Zamieszczanie treści niezwiązanych z tematyką

Teaser

Zarządzanie fanpagem na Facebooku to pozornie prosta, nieskomplikowana czynność. Tak może się wydawać z zewnątrz. Jednak administrowanie tym kanałem komunikacji rządzi się określonymi regułami, z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę. Jakie są najczęściej popełniane błędy content managera?

1. Zamieszczanie treści niezwiązanych z tematyką strony.

W pogoni za większym zasięgiem, udostępnieniami, liczbą fanów, administratorzy często uciekają się do oczywistych, często infantylnych środków, takich jak memy, virale, dowcipy, które nie mają obiektywnie nic wspólnego z pierwotną ideą strony. Wyżej wymienione treści mogą być oczywiście przekute na atut, jednak należy wiedzieć jak to zrobić. Jeden ?Pieseł? może zaciekawić użytkowników, a jeszcze lepiej gdy treść mema jest związana z tym, czym firma reprezentowana przez dany fanpage się zajmuje. Tylko w takim wypadku można pozwolić sobie na pośrednie odejście od tematu.

2. Brak odpowiedzi na wiadomości od użytkowników.

Administracja to nie tylko zamieszczanie treści, ale również interakcja z użytkownikami, a ci często traktują fanpage jako kanał komunikacji. I słusznie. Tyle że osoby będące po drugiej stronie nie traktują tego często jak oczywistość. W efekcie ewentualne zapytania, wiadomości pozostają bez odzewu.

– Lekceważenie fanów może mieć katastrofalne skutki dla wszelkich działań promocyjnych, nie tylko w sferze social media ? komentuje Małgorzata Wawro, Social Media Manager GRUPA365NET ? Nikogo nie przekona tłumaczenie, że inna osoba odpowiada za administrację fanpage?a, a inna za przekaz w mediach tradycyjnych. Wizerunek to bilans wszystkich działań na każdym polu.

3. Uczestniczenie w kontrowersyjnych dyskusjach.

Internet, jak każde inne medium to doskonałe pole do wymiany myśli i poglądów. Jest to niestety miecz obosieczny. Istnieją pewne tematy, na które bezpieczniej się nie wypowiadać. Oczywiście nie dotyczy to stron, które w swoim założeniu mają na celu aktywizm, poruszanie drażliwych tematów, działalność społeczną, czy też satyrę. Jednak gdy jesteśmy odpowiedzialni za wizerunek określonej marki, firmy ? warto rozważyć, czy nasze prywatne poglądy powinny ujrzeć światło dzienne. I nie chodzi tu wcale o to, po jakiej stronie jesteśmy w toczącej się aktualnie dyskusji na drażliwy temat. Wolność wypowiedzi to również wolność do oceny, kiedy tej wypowiedzi lepiej nie udzielać.

A to już wiesz?  Samsung Electronics prezentuje czterogigabajtowe kości DDR3 w technologii 20 nanometrów

4. Brak opisu do zdjęć lub filmów.

Zamieszczanie zdjęć lub filmów to pokusa, aby treść materiału wizualnego przemówiła za siebie. W konsekwencji częstą praktyką jest kwitowanie takich treści zwykłą emotikoną lub wręcz tzw. żebrolajkiem (?Zgadzacie się? Udostępnijcie/polubcie!?). Pamiętajmy, że sam obrazek nie sprawi, że fani będą bardziej aktywni, a podpis do zdjęcia może stworzyć między nami a użytkownikami element trwałej komunikacji. Jeśli o tym zapomnimy, nasza strona na Facebooku zacznie wyglądać jak wyniki wyszukiwania obrazów w Google.

Oczywiście zasad prowadzenia fanpage?a jest dużo więcej, jednak wystarczy skupić się na tych wymienionych, aby uniknąć większości sytuacji kryzysowych, straty fanów, a tym samym wzmocnić naszą pozycję w social media.

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet – gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy