TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie największy w Polsce dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej oraz producent telefonów i smartfonów myPhone, opublikował wyniki za 2014 r. Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 300 mln zł (wzrost o 86,3% r/r), a zysk EBITDA wzrósł o 15% r/r (13,2 mln zł). Ponadto, w ubiegłym roku Grupa skokowo zwiększyła udziały w rynku.
W 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży TelForceOne wyniosły 290,1 mln zł (wzrost o 86,3% r/r). Grupa wypracowała zysk brutto na sprzedaży na poziomie 63,1 mln zł (wzrost o 39,6% r/r), zysk EBITDA wyniósł 13,2 mln zł (wzrost o 15,3% r/r), zysk operacyjny 11,0 mln zł (wzrost o 13,7% r/r), a zysk netto 6,5 mln zł (wzrost o 53,7% r/r).
W minionym roku Grupa przede wszystkim zwiększyła udział w głównych kanałach dystrybucyjnych ? sieciach handlu wielkopowierzchniowego i wielkooddziałowego. ? Było to możliwe dzięki realizacji dotychczasowych kontraktów, podpisaniu nowych umów, ale przede wszystkim poprzez wprowadzenie do oferty rozszerzonego zakresu urządzeń i akcesoriów brandów A, czyli marek światowych producentów takich jak LG czy Nokia ? mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.
W 2014 r. Grupa TelForceOne wypracowała solidne, ale niższe niż w analogicznym okresie marże. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 21,7%, marża EBITDA 4,6%, marża EBIT 3,8%, a marża netto 2,2%. ? Poprzez rozszerzenie portfolio o produkty marek obcych zwiększyliśmy przewagi nad konkurencją w strategicznych obszarach i grupach produktowych. Polityka prowadzona w tym zakresie miała wpływ na generowane marże, co jest zjawiskiem naturalnym. W kolejnych kwartałach br. będziemy koncentrować się głównie na poprawie rentowności. Cel ten będziemy realizować w dużej mierze poprzez działania rynkowe i marketingowe mające skłaniać kluczowych odbiorców do większego udziału produktów premium naszych marek ? dodaje Wiesław Żywicki.
Bardzo udany rok ma za sobą także spółka myPhone, która utrzymuje pozycję lidera w segmencie telefonów o prostej funkcjonalności. ? Mamy ambicję wzmocnienia pozycji lidera także na rynku smartfonów wśród brandów B. Zgodnie z badaniami instytutu ARC Rynek i Opinia oraz MIT Media już teraz myPhone jest najbardziej rozpoznawalną polską marką smartfonów ? mówi Radosław Trzeba, Członek Zarządu myPhone.
Także początek 2015 r. obfituje w istotne, pozytywne wydarzenia w Grupie. W połowie stycznia swoją premierę miała innowacyjna w skali światowej, wielkopowierzchniowa halowa instalacja oświetleniowa LED bezpośrednio zasilana z paneli fotowoltaicznych (LED+PV). Instalacje oświetleniowe w technologii LED przeznaczone do eksploatacji w obiektach przemysłowych, biurowych czy centrach handlowych realizowane są m.in. dla takich marek jak BOSH, Auchan, JTI czy Tauron.
W tym roku Grupa intensywnie pracuje także nad pozyskaniem nowych zagranicznych partnerów biznesowych, co realizuje m.in. poprzez udział we wszystkich najważniejszych wydarzeniach branżowych na świecie. Intensywnie rozwija także segment marek premium ? do sprzedaży trafiła właśnie linia smartfonów Infinity, z komponentami i materiałami wysokiej jakości, które projektowane i optymalizowane są ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań klientów.
Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników
[w tys. zł]  | 2013  | 2014  | Zmiana  | |
Przychody  | 155 688  | 290 110  | +86,3%  | |
Zysk brutto na sprzedaży  | 45 200  | 63 081  | +39,6%  | |
marża brutto na sprzedaży  | 29,0%  | 21,7%  | -7,3 p.p.  | |
EBITDA  | 11 467  | 13 216  | +15,3%  | 
  | 
marża EBITDA  | 7,4%  | 4,6%  | -2,8 p.p.  | 
  | 
EBIT  | 9 638  | 10 957  | +13,68%  | |
marża EBIT  | 6,2%  | 3,8%  | -2,4 p.p.  | |
Zysk netto  | 4 201  | 6 457  | +53,7%  | |
marża netto  | 2,7%  | 2,23%  | -0,5 p.p.  | |
 dostarczył infoWire.pl
