gsm Wiadomości branżowe

Social media po chińsku

Social media po chińsku
LinkedIn postanowił przetestować wersję chińską swojego serwisu. Sprofilowanie usługi w kraju, gdzie kilkaset milionów ludzi korzysta z internetu, jest szansą na ogromny wzrost popularności tego portalu. Krok ten jest tym bardziej uzasadniony, że w Chinach zablokowane są serwisy konkurencyjne dla LinkedIn, a więc Facebook i Twitter.LinkedIn ma obecnie w Chinach cztery miliony użytkowników. Od dziesięciu lat portal dostępny jest w tym kraju w języku angielskim. Jak podaje BBC News, działanie firmy dyktowane jest chęcią stworzenia usługi lepiej odpowiadającej profilom użytkowników. LinkedIn zdecydował się także na stworzenie spółki z China Broadband i Sequoia China. Celem wszystkich przekształceń jest połączenie ze sobą i z wszystkimi użytkownikami na świecie ogromnej liczby specjalistów, których w tym mocnym gospodarczo kraju nie brakuje.Sprawa jest o tyle szczególna, że jak od dawna wiadomo, rząd chiński stosuje rygorystyczne wymogi cenzury, którym poddane są również portale internetowe. Dostępność danego serwisu w Chinach wiąże się z rozmaitymi ograniczeniami. LinkedIn zdecydował się w związku z tym na wdrożenie kilku wskazówek,

Teaser

LinkedIn postanowił przetestować wersję chińską swojego serwisu. Sprofilowanie usługi w kraju, gdzie kilkaset milionów ludzi korzysta z internetu, jest szansą na ogromny wzrost popularności tego portalu. Krok ten jest tym bardziej uzasadniony, że w Chinach zablokowane są serwisy konkurencyjne dla LinkedIn, a więc Facebook i Twitter.

LinkedIn ma obecnie w Chinach cztery miliony użytkowników. Od dziesięciu lat portal dostępny jest w tym kraju w języku angielskim. Jak podaje BBC News, działanie firmy dyktowane jest chęcią stworzenia usługi lepiej odpowiadającej profilom użytkowników. LinkedIn zdecydował się także na stworzenie spółki z China Broadband i Sequoia China. Celem wszystkich przekształceń jest połączenie ze sobą i z wszystkimi użytkownikami na świecie ogromnej liczby specjalistów, których w tym mocnym gospodarczo kraju nie brakuje.

Sprawa jest o tyle szczególna, że jak od dawna wiadomo, rząd chiński stosuje rygorystyczne wymogi cenzury, którym poddane są również portale internetowe. Dostępność danego serwisu w Chinach wiąże się z rozmaitymi ograniczeniami. LinkedIn zdecydował się w związku z tym na wdrożenie kilku wskazówek, które mają być pomocne w rozwiązywaniu problemów wynikających z cenzury. Ograniczenia treści stosowane będą wyłącznie w minimalnym wymaganym zakresie. Firma ma ponadto stosować politykę absolutnej przejrzystości. Dotyczyć będzie to także kontaktów z użytkownikami, których prawa i dane osobowe podlegać będą szeroko zakrojonej ochronie.

LinkedIn, mimo ograniczeń cenzuralnych, jest w mocno uprzywilejowanej sytuacji. Jako jedyny, spośród najpopularniejszych na świcie amerykańskich serwisów społecznościowych, nie jest bowiem zablokowany w Chinach. Serwis specjalizuje się w kontaktach zawodowo- biznesowych. Jego profil wpłynął zapewne na decyzje władz. Inne portale, z założenia służące kontaktom również bardziej prywatnym, są bowiem dla użytkowników w tym kraju niedostępnekomentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant, GRUPA 365NET.

We wrześniu tamtego roku pojawiła się pogłoska jakoby rząd chiński zadecydował o zniesieniu wewnątrz planowanej strefy wolnego handlu w Szanghaju restrykcyjnych ograniczeń dla użytkowników internetu. Mieli oni uzyskać dostęp między innymi do Facebooka, Twittera, a także do witryny New York Timesa- zablokowanej po publikacji serii artykułów na temat domniemanej fortuny spoczywającej w rękach ówczesnego premiera Wena Jiabao. Działanie to, podjęte eksperymentalnie, miałoby być zachętą do inwestycji dla zagranicznych przedsiębiorców. Optymistyczne informacje zostały jednak błyskawicznie zdementowane.

A to już wiesz?  Nowa wersja Netia Playera

Obecnie znaczącej liczbie użytkowników internetu ciężko sobie wyobrazić życie bez Facebooka czy Twittera. O szeroko zakrojonej roli portali społecznościowych nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Zyskują one coraz większą popularność także wśród internautów w Chinach. Wypuszczenie zatem tamtejszej wersji językowej platformy LinkedIn może być swego rodzaju szansą. Korzystać będzie z niej mogła bowiem większa liczba użytkowników. LinkedIn to jednak serwis przeznaczony do kontaktów biznesowych. Nigdy nie będzie zatem dla internautów w Chinach tym, czym byłby Facebook czy Twitter ? dodaje Katarzyna Kołodziejczyk.

GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet – gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy