Netia, na potrzeby zlokalizowanego we Wrocławiu, europejskiego centrum obsługi klientów linii lotniczych Qatar Airways, dostarczyła łącza dostępu do internetu oraz międzynarodowe łącza telefoniczne, za pomocą których ulokowane w Polsce contact center obsługuje połączenia przychodzące na numery lokalne w 9 krajach Unii Europejskiej.
Przedmiotem umowy pomiędzy Netią z Qatar Airways są usługi dostępu do internetu i telefoniczne międzynarodowej infolinii, polegającej na kierowaniu – za pośrednictwem międzynarodowego operatora – połączeń przychodzących z lokalnych numerów dostępowych (LNS – Local Number Service), uruchomionych w ośmiu krajach europejskich. Ruch z numerów lokalnych w tych krajach (i numerów lokalnych, obsługiwanych bezpośrednio przez Netię w Polsce) kierowany jest na łącza obsługiwane przez Netię, w ramach umowy z Qatar Airways.
Wszystkie połączenia z 8 krajów UE i Polski będą docelowo obsługiwane przez konsultantów zatrudnianych przez Klienta w biurze we Wrocławiu. W pierwszej kolejności wrocławskiego Contact Center (CC) zajmie się obsługą klientów z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Do końca 2013 roku konsultanci pracujący we Wrocławiu mają również obsługiwać klientów dzwoniących na lokalne numery infolinii Qatar Airways w Hiszpanii, Włoszech, Austrii i Belgii.
Rozwiązanie dostarczone przez Netię pozwala w tej chwili na jednoczesną pracę na ponad 150 stanowiskach CC, z możliwością dalszej, szybkiej rozbudowy.
? Usługa Local Number Service pozwala Netii na obsługę w swojej sieci ruchu telekomunikacyjnego rozpoczynanego przez użytkowników poza granicami Polski za pośrednictwem numerów lokalnych, dostępnych w szeregu krajów na całym świecie. Projekt jaki zrealizowaliśmy dla Qatar Airways pokazuje, że nie trzeba być operatorem pan-europejskim, żeby skutecznie obsługiwać międzynarodowe korporacje. Nasze rozwiązanie znakomicie wspiera też rozwój jednej z najbardziej dynamiczych branż, jaką jest outsourcing procesów biznesowych – powiedziała Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjny pionu klientów biznesowych w Netii.
Obecnie linie lotnicze Qatar Airways obsługują połączenia ze 125 miast na całym świecie i wciąż rozbudowują siatkę połączeń.
Qatar Airways to niejedyny klient Netii z branży lotniczej. Grupa Netia obsługuje również m.in. PLL LOT oraz Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Netia jest jednym z nielicznych operatorów, który spełnił niezwykle wysokie wymagania jakościowe PAŻP.
Informacje o firmie Netia:
Netia S.A. jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Dostarcza kompleksowe, zintegrowane i przyjazne użytkownikowi rozwiązania on-line. Netia dysponuje około 13 tys. km własnych światłowodowych sieci szkieletowych i metropolitalnych oraz tysiącami kilometrów kanalizacji teletechnicznej. Operator dysponuje sieciami metropolitalnymi w 48 największych polskich miastach oraz 140 dużymi węzłami optycznymi i 5 centrami kolokacyjnymi. W zasięgu sieci Grupy Netia znajduje się około 70 proc. biurowców w większych miastach Polski.
W ofercie Netii dla biznesu znajduje się szeroka gama rozwiązań z zakresu szeroko pojętej teleinformatyki, począwszy od rozwiązań głosowych (tradycyjnych oraz IP), transmisji danych, dostępu do internetu, po szereg nowoczesnych rozwiązań zintegrowanych, opartych o przetwarzanie w tzw. chmurze oraz zaawansowanych usług Data Center. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują takie usługi jak: kompleksowe rozwiązanie Unified Communications o nazwie Netia Office Anywhere czy Cloud Server, zapewniająca bezpieczną i skalowalną infrastrukturę IT. Netia ma również w swojej ofercie najnowocześniejsze rozwiązania do dystrybucji treści poprzez internet (Netia CDN – Content Delivery Network) oraz wideokonferencji – Netia Video Anywhere, która pozwala na przeprowadzanie wielostronnych rozmów wideo w jakości HD i współdzielenie plików na urządzeniach mobilnych (tablety, smartfony) i komputerach bez potrzeby wydawania znacznych środków na kosztowny sprzęt.