Hicron wprowadza innowacyjną metodykę Design Thinking

Teaser

Wrocławska firma IT, partner SAP Polska, zdecydowała się na wprowadzenie metodyki Design Thinking w procesie projektowania rozwiązań IT dla swoich klientów. Tym samym Hicron udostępnia polskim firmom, stosowaną z powodzeniem na całym świecie, unikalną metodę wdrażania innowacji.

O motywach tej decyzji mówi Michał Guzek, Partner Zarządzający Hicron Sp. z o.o.: ? Nasi klienci na każdym kroku oczekują od nas innowacji. Zarówno w sferze technologicznej, jak i sposobu pracy. Filozofia Design Thinking, oparta o zaangażowanie, dobre relacje i prawdziwe zrozumienie potrzeb klienta jest bardzo bliska naszemu podejściu do biznesu. Nawiązujemy długoterminowe związki z klientami, którzy stają się naszymi partnerami w biznesie. Wspólne tworzenie rozwiązań zapewnia ich dopasowanie do rzeczywistych wymagań klienta. Korzystamy z każdej okazji by uciec od sztampy, nudy i utartych schematów, głęboko wierząc, że wtedy rodzą się najlepsze pomysły.

Design Thinking służy tworzeniu innowacji w oparciu o głębokie zrozumienie potrzeb i problemów klientów. Pozwala łączyć logiczne, konwencjonalne, często linearne podejście biznesowe z otwartym, nieskrępowanym, radosnym procesem twórczym właściwym branży kreatywnej. Metoda opiera się na 5 krokach: empatii, definiowaniu problemu, generowaniu pomysłów, prototypowaniu i testowaniu. Znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie istnieją złożone problemy wymagające niestandardowych rozwiązań.

Metodę Design Thinking z powodzeniem stosuje i propaguje SAP SAG. Jest ona szczególnie pomocna w pracy koncepcyjnej nad modelowaniem rozwiązań dla i z klientami. Zaletą metodyki Design Thinking jest praca w zróżnicowanych, interdyscyplinarnych zespołach. Im większa różnorodność osób, tym większe prawdopodobieństwo zaprojektowania niestandardowych i adekwatnych rozwiązań.

SAP nieustannie ewoluuje ? mówi Tomasz Niebylski, dyrektor działu SAP Presales na Europę Środkowo-Wschodnią. ? Zmiany postępują nie tylko w zakresie portfolio rozwiązań, ale przede wszystkim w sposobie myślenia a rynku, klientach, ich realnych potrzebach i motywacjach. To nowatorskie, świeże podejście odzwierciedlają się założenia tak bliskiej nam metodyki Design Thinking  ? przekonuje Tomasz Niebylski. ? Cieszymy się, że Hicron zdecydował się na wdrożenie Design Thinking w proces obsługi swoich klientów i zachęcamy pozostałe firmy partnerskie SAP w Polsce do podobnych działań. Rozwój i osiągnięcia firmy Hicron pozwalają nam wierzyć, iż efekty zastosowania metodyki Design Thinking przyniosą wymierne korzyści w postaci powiększającego się grona zadowolonych klientów SAP i Hicron.

Hicron Sp. z o.o. - integrator systemów informatycznych, specjalizuje się w realizacji kompleksowych projektów IT dla dużych firm oraz przedsiębiorstw średniej wielkości. Jako partner SAP Polska, spółka świadczy usługi wdrożeń, rozwoju, serwisu systemów SAP. Hicron projektuje także własne rozwiązania IT, opierając się o najnowocześniejsze technologie SAP, Java, .Net, PHP, Enterprise Mobility. Eksperci Hicron posiadają szerokie doświadczenia w realizacji projektów IT głównie w branżach: automotive, retail, FMCG, energetyka, gazownictwo, produkcja przemysłowa, spożywcza. Spółka działa aktywnie obsługując klientów w Polsce i za granicą. Do jej klientów należą między innymi: Kompania Piwowarska, Grupa MAN, Volvo CE, Netia, Nestle, AmRest, Stelweld i wiele innych. Więcej informacji: www.hicron.com

DESIGN THINKING: w latach 80 i 90-tych pracowano nad rozwiązaniami umożliwiającymi transfer idei kreatywnych do środowiska biznesowego Doliny Krzemowej. Z myślenia projektowego pełnymi garściami czerpał Steve Jobs, twórca Apple. Z kolei Hasso Plattner, współzałożyciel firmy SAP AG, wprowadził Design Thinking do branży usług IT. Przy jego wsparciu w 2004 roku powstał Instytut Designu na Uniwersytecie Stanforda, potocznie zwany d.school. A od 2007 roku w Poczdamie działa HPI School of Design Thinking, który promuje tę metodę w Europie.

Źródło Hicron. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top